Being 17 is a moving exploration of adolescent sexual awakening. Damien and Thomas are French teenagers from very different upbringings who go to the same high school but can't stand each other. When circumstances bring Damien's mother Marianne to invite Thomas to live with them, the young men are forced to coexist and work through their emerging attraction and complicated desires.