A passionate tale of love and liberation set amidst the conservative confines of modern Georgian society, And Then We Danced follows Merab, a devoted dancer who has been training for years with his partner Mary for a spot in the National Georgian Ensemble. The arrival of another male dancer, Irakli-gifted with perfect form and equipped with a rebellious streak-throws Merab off balance, sparking both an intense rivalry and romantic desire that may cause him to risk his future in dance as well as his relationships with Mary and his family.