Laurence Anyways
The movie highlights ten years in the life of a literature teacher named Laurence who transforms himself into a woman after years of concealing his feelings. Her tremulous relationship with her family is further complicated by revealing herself to them while she struggles to find comfort with her significant other Frédérique. Though others may not initially accept or understand Laurence in her true form, those who knew her before her transformation still know her as Laurence, anyways.