I'm not feminist, but…
'I'm not feminist, but…' is an expression used by Christine DELPHY during a TV program with Simone de BEAUVOIR in 1985. This is the ritual sentence numerous women have said one day, because they are afraid of using a stigmatized word, and yet are willing to express a desire for equality. Based on filmed interviews and footages, this documentary is a portrait of a feminist thinker, an activist and founder of the French Women’s liberation movement in 1970, Christine DELPHY.