Kumu Hina
In Hawaiian there is a word called Mahu, which means the middle. It is the middle between a man a woman. Not neither man nor woman, but both man and woman. That is Kumu Hina, or Teacher Hina. During a momentous year in her life in Honolulu, Hina Wong-Kalu, a native Hawaiian Mahu, uses traditional culture to inspire a student to claim her place as leader of the school’s all-male hula troupe. But despite her success as a teacher, Hina longs for love and a committed relationship. Will her marriage to a headstrong (and jealous) Tongan man fulfill her dreams? Kumu Hina reveals a side of Hawaii rarely seen.