The Country Teacher
Petr, youthful, quiet, and sensitive, comes from Prague to teach natural science in a country town. The gruff principal asks what he's running from and predicts he'll be gone in six months. Marie, a widow with a teen son, Lada, befriends Petr. She's lonely. Petr does some chores at her farm and watches Lada with his weekend girlfriend, Bara. We meet Petr's parents and understand some of why he left Prague, then Petr's friend Mihi pays a visit and we understand more. Mihi throws a wrench in things, and Lada comes to Petr for help. Has Petr found his place in the world, but what about his nature?