Asako Makimura, a lesbian writer, has a consistent theme to her work, 'Listen to what can't be said but needs to be shared.' She speaks up for the LGBTQ community while researching the dilemma and situation of Japanese queers in modern days. We also interviewed Natose, a lesbian YouTuber, Junko Mitsuhashi, a transgender researcher on Japanese history of gender, and Taiga Ishihawa, the first openly-gay politician in Japan.