Stereotyping is easy, but to truly understand one another is difficult. “Rainbow HashTalk” discusses popular hot topics that everyone, no matter gay or straight, should pay attention to. The show creates a space for open communication among guests of various backgrounds to encourage the understanding of the LGBTQ life and to recognize the different perspectives behind the stereotypes and labels.