Holiday
Juan Pablo, 16, travels to the remote family hacienda in the Andes, where hisuncle, who is involved in a corruption scandal, has taken refuge with his wifeand teenage children. It is the carnival holiday of 1999, days before the collapse of Ecuador’s banking system. There, Juan Pablo meets Juano, an enigmatic, self-assured black-metal fan from the nearby pueblo, who opens his eyes to anew, liberating universe. As his country and family is heading for the abyss, the two boys’ budding friendship develops into a fragile romance and Juan Pablo is forced to define himself against his chaotic surroundings.