Divine was the ultimate outsider turned underground hero. Spitting in the face of the status quos of body image, gender identity, sexuality, and preconceived notions of beauty, Divine succeeded in becoming an internationally recognized icon, recording artist, and character actor of stage and screen. With a completely committed in-your-face style, he blurred the line between performer and personality, and revolutionized pop culture.