We Were Here
'We Were Here' is the first film to take a deep and reflective look back at the arrival and impact of AIDS in San Francisco, and how the City's inhabitants dealt with that unprecedented calamity. It explores what was not so easy to discern in the midst of it all - the parallel histories of suffering and loss, and of community coalescence and empowerment. Though this is a San Francisco based story, the issues it addresses extend not only beyond San Francisco but also beyond AIDS itself. 'We Were Here' speaks to our societal relationship to death and illness, our capacity as individuals to rise to the occasion, and the importance of community in addressing unimaginable crises.