Natoy is just like any other child. He finds joy and excitement in the simplest of things — especially in eating halo-halo filled with pink gelatin and red sago at the local halo-halo store owned by his godmother, Bing; and playing with his uncle, Mating. Things change suddenly when, as he and his mother Sonia are watching television, a news report about the ongoing war in Mindanao (southern part of the Philippines) shows footage of a badly wounded soldier waiting for rescue. That soldier — almost bleeding to death, is his father, Corporal Lino Bolante. As far away as the war, this story does not just show how the war in Mindanao robs a child of his innocence, but also shows the shadows of the wars that Filipino homes confront everyday.