Amina ARRAF, a Syrian-American revolutionary launches her provocatively named blog, A Gay Girl in Damascus. As the Syrian uprising gains momentum, she acquires a huge following. But it’s Amina’s subsequent abduction allegedly by the Syrian secret police that sparks an international movement to save her from torture, rape or even death. Traveling from countries to countries, director Sophie DERASPE chronicles Amina’s long-distance girlfriend, Sandra BAGARIA, and her quest to track down the key players who will ultimately reveal the identity of her erstwhile lover.