In the foothills of the Montagne Noire in the South of France, a mother and her son pass a week packing up the contents of their holiday home. As Autumn turns to winter and the trees that surrounds the isolated house give up their leaves, a figure appears and disappears in the forest. The reservoir in the hills drops into a river that descends through the forest and glides past the house. Touched by opera, myth and landscape, Departure narrates the story of the end of a marriage, the end of childhood and the end of an otherwise nuclear middle class family.