My Life with James Dean
Invited to present his first feature film 'My life with James Dean' in Normandy, the young director Géraud Champreux has no idea this film tour is about to change his life. His movie – a LGBT tale of carnal passion – doesn't seem the most likely title to move waves at the cinemas; and Géraud is as concerned about breaking up with the film’s leading man as in promoting his movie. And yet, the film and Géraud begin to collect supporters, from the frumpy receptionist at the chintzy hotel he puts up at, to a local cultural activist who books the cinemas and has love problems of her own, to the young projectionist at the first cinema where it plays, who falls head-over-heels in love with Géraud. As the promo tour careers from dire screenings to trawler trips and drunken evenings, Géraud ends up finding inspiration in this unlikely town in the North of France.