Océanrosemarie, a very fulfilled woman in her thirties, lives surrounded by her many friends and ex-girlfriends. The only problem is that she finds it very difficult to commit to a long-term relationship. One day, she meets Cecile, the 'this-time-it-is-the-one' woman of her life. But Océanrosemarie will have to grow a little to conquer her. Will she be able to prove her sincerity and retain her “one”?